مترجم سایت

مترجم سایت

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 36
کل بازدید : 635034
کل یادداشتها ها : 528
خبر مایه


 

دوستان عزیز، من در سحرگاه روز 19 فروردین ماه سال 1340، ساعت 5 صبح به دنیا آمده ام . الحمدلله ربّ العالمین ؛ خداوند را شکر و سپاس می گویم که در چنین روز فرخنده ای، و در چنین ساعت سعد و خوش یُمنی متولد شده ام . منیژه شهرابی 

 

«شرف شمس»، یکی از اصطلاحات علم «نجوم» است و به معنی «قرار گرفتن خورشید در 19 درجه برج حَمل (فروردین)» می باشد که می گویند بهترین ساعات و خوش یُمن ترین اوقاتِ سال است .

از بزرگان علم نقل است که روز «19 فروردین»، روزی است که «خداوند شرافت را به همه چیز داد تا ارزش یابند و نزدِ یکدیگر، منزلت داشته باشند .» و ساعات ارزانی «شرف» به عالَم، سحرگاه روز 19 فروردین (برج حَمل) است .

لذا، به اوّلین تابش خورشید در آن روز «شرف شمس» می گویند، زیرا در این روز، خورشید نسبت به سایر کواکب (ستاره ها)، قدرت بیشتری دارد و موکلین خورشید در روز «19 فروردین» روی زمین می آیند و انجام این عمل، فقط یکبار در سال، آن هم در «شرف خورشید» مهیّا می باشد .

«ادعیه نویسان» در هر سال هنگام طلوع خورشید تا 2 ساعت بعد از آن، دعایی مخصوص که معروف به دعای «شرف شمس» است بر روی «کاغذ زرد» می نویسند، و یا بر روی سنگ «عقیق زرد» حک می کنند .

نقش دعای «شرف شمس»، شامل «پنج اسم اعظم» خداوند است که آنها را کلمات مبارکه «الله جمیل رحمن مؤمن نور» گفته اند .

در مورد «شرف شمس» در روز «19 فروردین» و دعای مخصوص آن، «کفعمی» در کتاب «جنت الواقیه» و «شیخ بهایی» در کتاب «سرالمستتر» به آن اشاره کرده اند .

امسال نیز (19 فروردین سال 1391)، «شرف شمس» ساعت 41 : 6 صبح، هنگام طلوع آفتاب می باشد .

تهیه و تنظیم ... منیژه شهرابی

 






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ