مترجم سایت

مترجم سایت

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 30
کل بازدید : 635067
کل یادداشتها ها : 528
خبر مایه


«مهدی آنیلی»، یا «ادواردو آنیلی»، در 6 ژوئن (17 خرداد ماه) سال 1954 در «نیویورک» به دنیا آمد و در 15 نوامبر (24 آبان ماه) سال 2000 (سال 1379 خ) در سن 47 سالگی در شهر از دنیا رفت .

«ادواردو»، تحت تأثیر انقلاب اسلامی، مسلمان و شیعه شد و نام منجی عالم بشریت و باقی مانده ی خداوند در زمین، یعنی «مهدی» را برای خود انتخاب کرد . «ادواردو» تنها پسر و وارث سناتور و میلیادر ایتالیایی «جیووانی آنیلی» بود .

«ادواردو»، تحصیلات مقدماتی را در ایتالیا، و سپس در «کالج آتلانتیک» در «ویلز» در کشور «بریتانیا» گذراند، پس از آن در رشته ی «ادیان و فلسفه ی شرق» از دانشگاه «پرینستون آمریکا) با درجه ی دکترا فارغ التحصیل شد .

پدرِ «ادواردو»، ثروتمند ایتالیایی، و مالک کارخانجات اتومبیل سازی فیات، فراری، لامبورگینی، لانچیا، آلفارمو، ایویکو، به همراه چندین کارخانه ی تولید قطعات صنعتی، چند بانک خصوصی، شرکت های طراحی مُد لباس، روزنامه های پُرتیراژ «لاستامپا» و «کوریره دلاسرا»، باشگاه اتومبیل رانی فراری و باشگاه فوتبال «یوونتوس» بود . افزون بر این ها، چندین شرکت ساختمان سازی، راه سازی، تولید لوازم پزشکی، و هلی کوپتر سازی هم وجود دارد که خانواده ی «آنیلی»، جزء سهامداران اصلی آنها است .

 

سینه خواهم شرحه شرحه از فراق

«مهدی آنیلی»، شرح مسلمان شدنش را چنین می گوید :

[در «نیویورک» که بودم، یک روز در کتابخانه قدم می زدم، و کتاب ها را نگاه می کردم، چشمم به «قرآن» افتاد، کنجکاو شدم که ببینم در «قرآن» چه چیزی آمده است، آن را برداشتم و شروع کردم به ورق زدن و آیاتش را به انگلیسی خواندم، احساس کردم که این کلمات، «کلمات نورانی» است و نمی تواند گفته ی بشر باشد .

خیلی تحت تأثیر قرار گرفتم، آن کتاب را امانت گرفتم و بیشتر مطالعه کردم و احساس کردم که آن را می فهمم و قبول دارم .]

بعد از این قضیه، «ادواردو» به یک مرکز اسلامی در «نیویورک» مراجعه می کند و درخواستش مبنی براین که می خواهد مسلمان شود را مطرح می کند و سپس آنها، نام «هشام عزیز» را برای وی انتخاب می کنند .

بعدها، وقتی یکی از مصاحبه های دکتر محمّد حسن قدیری ابیانه، رایزن مطبوعاتی سفارت ایران در ایتالیا، بین سال های 1358 تا 1361، را از طریق تلویزیون ایتالیا می بیند، تحت تأثیر بیشتری نسبت به دین مُبین اسلام قرار می گیرد و به سفارت مراجعه می کند و پیوند دوستی بین آنها ایجاد می شود .

دکتر قدیری در مورد نخستین ملاقاتش با «مهدی آنیلی» می گوید :

بعد از یک میزگرد مطبوعاتی که برگزار کردیم ... یک روز یکشنبه، در حالی که من در اقامتگاه سفارت بودم، دربان سفارت تماس گرفت و گفت که : یک جوان ایتالیایی آمده و می خواهد شما را ببیند .

من گفتم : اگر می شود به او بگویید فردا برای ملاقات بیایند .

ولی بعد از لحظاتی، دربان سفارت دوباره زنگ زد و گفت : این جوان می گوید : خدا هر درِ بسته ای را می گشاید !

من هم گفتم در را بازکنند و خودم هم رفتم به استقبالش، جوان قد بلند لاغری بود که با یک موتور گازی کهنه آمد بود و خودش را «ادواردو آنیلی» معرفی کرد .

من بدون این که انتظار جواب مثبتی از او داشته باشم، از او پرسیدم که : شما با خانواده ی «آنیلی» معروف نسبتی دارید ؟ و او گفت که : «من پسرش هستم .»

بدین ترتیب، «ادواردو» با تشیع و امامان معصوم (علیهما السلام) آشنا شد و نام «مهدی» را برای خود برگزید .

«مهدی آنیلی»، همواره به دنبال این بود که دوستان و بستگانش را با دین مُبین اسلام و شیعه آشنا کند، به دعوتِ او، دوستش، «لوکا گائتانی لاواتلی» اسلام آورد و مسلمان شد .

«مهدی آنیلی» مدّتی در «ایتالیا» خلوت گزید، و در یک آپارتمان در شهر «رُم» زندگی می کرد .

همچنین، «مهدی آنیلی»، چند بار به ایران سفر کرد و به زیارت و پابوسی حضرت ثامن الائمه علی بن موسی الرضا (علیه السلام) رفت و با رهبر کبیر ایران حضرت امام خمینی (قدّس سرّه) و شخصیت های دیگر روحانی، از جمله حضرت آیت الله خامنه ای دیدار کرد .

 

غروبِ ستاره ی ایتالیا

در 15 نوامبر (24 آبان ماه) سال 2000 میلادی (1379 خورشیدی)، جسدِ «مهدی آنیلی» را در زیر پُل «ژنرال فرانکو رومانو» پیدا کردند که ظاهر قضیه نشان می داد که او را از روی پُل به پایین پرتاب کرده اند .

علی رغم اینکه، مرگ «مهدی آنیلی» را خودکُشی اعلام کردند، امّا همه ی شواهد حاکی بر آن است که شوهرخواهرِ او که مردی یهودی تبار است، و پس از مرگ «مهدی»، وارث تمامی ثروت «جیووانی آنیلی» می شود، اقدام به کُشتنِ او کرده است .

 

تهیه و تنظیم ... منیژه شهرابی

 






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ